EL SAXO LOGAN RICHARDSON, FIGURA ESTEL·LAR DEL QUARTET DEL GRAN BATERISTA KLEMENS MARKTL EN EL FESTI
Klemens Marktl és sens dubte un dels bateristas europeus més reeixits de les dues últimes dècades. El dimarts 27 de novembre presenta Four, el seu nou quartet, amb l'aparició especial del saxo alt Logan Richardson, el saxo tenor Alex Garnett i el gran contrabajista i productor Michael Janisch, tres grans músics internacionals per a presentar la música original de Marktl, escrita específicament per a aquest projecte, que es gravarà al final de la gira europea. Marktl ha editat anteriorment grans discos al seu nom, com Ocean Avenue amb Chris Cheek, Matt Penman i Aaron Goldberg, o December, amb Seamus Blake, John Ellis, Aaron Goldberg i Joe Locke.

El saxofonista Logan Richardson s'ha convertit en un meteòric estel del jazz. Nascut i criat a Kansas City, va estar en contacte durant la seua adolescència amb algunes de les millors figures del gènere, com Max Roach, Shirley Scott, Jimmy Heath, Clark Terry, Kenny Burrell, Marcus Belgrave o Richard Davis. Als 19 anys es va mudar a Boston per a estudiar en el Berklee College of Music i un any després a Nova York per a completar els seus estudis en The New School University amb una beca completa. Als 21 anys se li van brindar oportunitats per a actuar, fer gires i gravar amb mestres com Joe Chambers, Butch Morris, Stefon Harris, Ambrose Akinmusire, Greg Tardy, Nasheet Waits, Michelle Rosewoman, Billy Hart o Jason Habiten. Per a Shift, el seu molt esperat tercer àlbum (segell Blue Note), va comptar amb una banda d'imponents artistes, com Pat Metheny, el pianista Jason Habiten o el baterista Nasheet Waits.

Alex Garnett és un dels principals saxofonistes del Regne Unit, un músic versàtil, compositor i arranjador, intèrpret ubic en moltes bandes importants, com les de Wynton Marsalis, Pete King, Humphrey Littleton, Scott Hamilton, Van Morrison , Evan Parker o els Rolling Stones, així com amb els seus contemporanis Gareth Lockrane, Seamus Blake, Phil Robson, Michael Janisch, Joel Frahm i molts més. Aquest quartet compta amb Michael Janisch, un dels millors contrabajistas del món, productor i amo de la discogràfica Whirlwind Recordings, al que hem vist en moltes ocasions en Jimmy Glass acompanyant a grans figures com Greg Osby, Seamus Blake, Aaron Parks i uns altres.