SETMANA GRAN DEL JAZZ A LA UPV AMB LA XXV EDICIÓ DE NOVEMBRE JAZZ.
Aquesta és, sens dubte la setmana gran del Jazz a la Universitat Poliècnica de València, ja que hui comença el XXV festival Novembre Jazz UPV!
En cartell ens trobem amb grans figures del Jazz a València, com Naima, Stochelo Rsenberg & Biel Ballester Trio, Víctor Jiménez & Friends, Viktorika Pilatovic, Elektrik Jazz Mantra i Vicente Espí Cuarteto.
Parlem amb el saxofonista Víctor Jiménez, que actúa proper dijous a les 20h a l'Auditori Alfons Roig , junt amb Will Barry al piano/sintetitzados, Albert Palau al sintetitzador/piano, Ander Garcia al baix i Mariano Steimberg a la bateria.
En aquest concert Víctor gravarà el seu tercer treball discogràfic, després de Víctor Jiménez & Friends i Víctor Jimenez & Friends 2, en el que serà la segona ocasió en que grava els seus discos en directe.
El primer, Victor Jimenez & Friends, va vore la llum al 2015 i va ser consequència d'haver guanyat el V Concurs Internacional de Jazz de Castelló, organitzat per la Universitat Jaume I.
Victor Jimenez & Friends 2 I Live at Jimmy Glass Jazz Bar és un treball de 2017 i va ser el primer que va gravar en concert en directe al Jimmy Glass.
Ací, un vídeo de un dels temes d'aquell segon treball:
Ara,repeteix experiència a l'Auditori Alfons Roig, on gravarà el seu tercer treball.
Víctor ha preparat per al concert un treball molt personal, concebut com un homenatge al grup Yellowjackets. "És un grup que m'agrada molt per la barreja d'estils que utilitzen. Yellowjackets fa una fusió entre el jazz i el folklore americà afegint instruments electrònics, Aquesta combinació ho fa musicalment molt interessant i m'encanta fer la seua música."
Victor descriu també com cadascún dels membres del grup de Los Angeles és un fora de serie en la seua disciplia musical. Aquesta maestria tocant els instruments és el que contribueix a que el resutat de la combinació de tots siga tan brllant.
La màgia del directe del concert de dijous quedarà registrada en el seu tercer cd, que com Víctor senyala, arreplegarà així , a més de les cançons, tota la interacció amb el públic. "No tens la possibilitat de corregir errors que et dona gravar en estudi, però a canvi tenim la màgia del directe, que és impossible de reproduïr en un estudi. A mi m'encanta com sonen les coses en directe".

El festival es distribueix entre els tres campus de la Universitat Politècnica: València, Alcoi i Gandia. Es pot consultar tota la informació a la seua web. Nosaltres resumim el programa a continuació.
http://novembrejazz.webs.upv.es/programa.html
En cartell, a Vaència, tenim:
- Dimarts 20 a Naima
- Dimecres 21 Stochelo Rosenberg & Biel Ballester Trio
- Dijous 22 a Victor Jienez & Friends
- Divendres: Viktorika Pilatovic
Els concerts són a les 20h a l'Auditori Alfons Roig de la Facultad de Belles Arts.
El campus d'Alcoi oferirà els concerts de:
- Dimecres 21: Naima
- Dijous 22: Elektrik Jazz Mantra
Els concerts són al Cada_Centre d'Art d'Alcoi a les 20h
I en Gandia estaran:
- Dijous 22: Vicente Espí Cuarteto
El concert és a l'Aula Magna EPSG a les 20h