top of page

CULLERA RET HOMENATGE AL COMPOSITOR RAFAEL TALENS

La banda Santa Cecilia de Cullera grava un CD monogràfic en homenatge al compositor Rafael Talens Pelló

Es presentarà demà 17 de novembre en el transcurs del concert extraordinari de Santa Cecilia Sota la direcció de Carlos Garcés Fuentelsaz, el treball arreplega varis dels seus coneguts pasdobles al costat d'obres de major envergadura. El CD, que ha editat Elnath Records, es posarà a la venda en les principals plataformes digitals i en tendes físiques.

 

La Societat Musical Instructiva Santa Cecilia de Cullera presentarà dissabte 17 de novembre un enregistrament en la qual s'arreplega part de l'obra de l'insigne mestre Rafael Talens Pelló, interpretada per la seua banda simfònica sota la direcció del seu titular Carlos Garcés Fuentelsaz. Serà en el transcurs del concert extraordinari de Santa Cecilia que se celebrarà a les 19:30 hores en el saló de concerts de l'entitat. En la primera part actuarà l'Orquestra Simfònica i en la segona ho farà la Banda, que interpretarà part de les obres registrades en el CD així com un pasdoble inèdit del mestre Talens. La presentació del CD comptarà amb la intervenció del president de la Santa Cecilia, Francisco Rico i el director Carlós Garcés, i estarà conduïda pel periodista Octavio Hernández. A més, aqueix mateix matí, Nuestras Bandas de Música realitzarà un programa especial des de Cullera.


La importància de l'obra de Rafael Talens com a referent indiscutible de la música per a banda, així com el profund vincle afectiu i artístic entre el mestre Talens i aquesta societat musical, van ser les principals raons que van motivar l'engegada del projecte, en el qual ha sigut fonamental la iniciativa i impuls del director, el mestre Garcés. Per a Garcés Santa Cecilia i la música de banda en general li devíem aquest disc a Talens, i si alguna banda havia de fer un enregistrament monogràfic i professional aqueixa era Santa Cecilia.” I afig “l'enregistrament ha sigut tota una experiència perquè no ha sigut fàcil trobar partitures originals i en moltes ocasions he hagut de prendre decisions pròpies en comparar materials que eren diferents”. En aquest sentit lamenta “no haver-ho conegut en persona i no haver-li pogut preguntar tots els dubtes, que crec que hem resolt d'una manera lògica i musical”.

Tal com indica en el llibret del CD Juan Iznardo Colom (músic de la SMI Santa Cecilia de Cullera, catedràtic de Música i Arts Escèniques i professor i Director del Conservatori Professional de Música “Rafael Talens Pelló” de Cullera), Rafael Talens era abans de res un home enamorat de Cullera, de les seues gents, de les seues festes, en definitiva, de tot el que significa la paraula Cullera. Així ho testifica la perllongada presència de motius i temes de la ciutat que ho va veure nàixer en la música que crea.

El treball, que porta per títol “Monogràfic Rafael Talens” arreplega part de l'àmplia producció del mestre Talens, un home de banda, formació en la qual es va forjar, i a la qual va destinar bona part dels seus esforços. A partir de la popular Sicania, el mestre va iniciar una carrera prolífica en la qual bona part del treball creatiu es va configurar en la modalitat dels pasdobles, algun dels quals han aconseguit alt grau de popularitat i que s'inclouen en aquest enregistrament. És el cas dels coneguts Traner, Paquita i Nieves, Rafael Maurici i Terç de lleves.

Al costat d'ells, el CD arreplega obres de major envergadura en les quals l'autor explora les possibilitats creatives dels elements musicals al seu abast (Obertura rítmica), homenatja a la seua ciutat mitjançant l'ús de recursos que es descobreixen en la música autòctona (Cullera Suite) o beu de la tradició incorporant temes que manipula i reelabora (Cançons de mare).

Sens dubte, un conjunt de composicions representatives del treball desenvolupat per Rafael Talens al llarg de la seua trajectòria molt vinculades a la seua ciutat natal al mateix temps que indispensables per a comprendre l'evolució de la música per a banda en el col·lectiu de societats musicals valencianes, on la música de l'autor de Cullera ha sigut i és un element essencial.

El CD ha sigut produït per la discogràfica Elnath records, que durant tres jornades va treballar amb els 110 músics de la plantilla utilitzant les tècniques d'enregistrament més actuals. Després de la seua presentació es posarà a la venda en les principals plataformes digitals i en tendes físiques.

Aquest nou títol se sumisca a altres enregistraments de la banda, entre les quals destaquen les de les seues participacions en certàmens o el disc de pasdobles editat amb motiu del seu centenari, l'any 2007. A més, ha participat en dos discos de la sèrie Plaza Mayor, editats per RTVE en 2001 i 2004. Cicle d'Hivern

El de Santa Cecilia serà el punt de partida dels concerts del Cicle d'Hivern programats per la Societat Musical Instructiva. La següent cita musical serà el 2 de desembre, concert en el qual es rendirà un homenatge a Antonio Chornet en el 50 aniversari de la seua mort i a Leonard Bernstein en el 100 aniversari del seu naixement i en el qual s'explicarà com a solista al trompetista Daniel Arlandis Sanz.

El director convidat Vicente Gavarda conduirà el concert del 16 de desembre mentre que ja al gener, concretament el dia 6, s'homenatjarà a José María Cervera en el cinquè aniversari de la seua defunció en un concert dirigit en la primera part per Carlos Garcés i en la segona per Cristóbal Soler com a director convidat.

El Cicle d'Hivern tindrà a l'Orquestra Simfònica com a protagonista el 20 de gener amb la intervenció del solista d'oboè Sergio Martínez Bataller i el 3 de febrer a la Banda Juvenil.

De nou la Banda Simfònica oferirà un concert el dia 17 de febrer amb la participació de la clarinetista Nuria García i en el qual s'estrenarà mundialment l'obra de Ferrer Ferran El Pirata Dragut.

Entrades destacades
Entrades recents
Arxiu
Segueix-nos
  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black YouTube Icon
LOGO VERSION MAS HORIZONTAL.jpg
  • Grey Facebook Icon
  • Grey YouTube Icon
bottom of page